2020. június 14., vasárnap

Készenlét

Te karddal, lándzsával és dárdával jössz ellenem, de én a Seregek Urának … nevében megyek ellened 1Sám 17,45
Álljatok meg tehát, … készen a békesség evangéliuma hirdetésére Ef 6,14-15

Győzni jó. Nagyon. Egy ilyen siker egy hosszú felkészülés eredménye lehet. Kitartó edzés, tanulás, felkészülés gyümölcse. Jó érzés, mert jobb, gyorsabb, okosabb vagy szebb voltam a másiknál. Megnyertem a vitát, igazam volt megint.
Akárhogyan is vagyunk az élettel, az tele van küzdelemmel, harccal, vitával, versennyel.
Kihívásokkal kell szembe néznünk naponta. Viszont, ha nem vagyunk készen, akkor veszíthetünk, elbukhatunk. Alulmaradunk.
A nehézségek feladatok, az edzésterv részei. Ha nem csak bosszankodunk és elcsüggedünk egy-egy probléma esetén, akkor ezek erősebbé tesznek és felkészítenek az igazán komoly krízisek túlélésére.
Nem régen eléggé kétségbe estem, mert egy személy rendszeresen provokált, kritizált, lenézett minden különösebb ok nélkül. Minden igyekezetem ellenére folytatódott ez a „támadás”.
Éppen valami komolyabb ellentámadásra készültem, amikor a fenti két szentírási idézetet olvastam és megértettem, hogy amellett hogy késznek kell lennem a megpróbáltatásokkal szemben, az ügyet az Úrra kell, hogy hagyjam. Az Ő nevében és a békesség evangéliumának hirdetésével kell szembe szállnom. Hát így kivártam és nem álltam bosszút. Egy hét múlva az illető magatartása teljesen megváltozott és el tudtuk simítani a konfliktusunkat.
A történtek átélése jobb érzéssel töltött el, mint a győzelemé. Az Úristen mindkettőnket győztesnek hozott ki: békét nyertünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése